Статут загальноосвітнього навчального закладу
ЗАТВЕРДЖЕНО
Відділ овіти Тиврівської районної
державної адміністрації
О.Т.Нижник
01. листопада 2016 р.
СТАТУТ
Загальноосвітнього навчального закладу
«Загальноосвітня школа
І-ІІ ступенів с.Колюхів»
Тиврівського району
Вінницької області
(нова редакція)
ПОГОДЖЕНО
Рішення 12 сесії 7 скликання
Колюхівської сільської ради
від 01.11.2016 року № 87
О.Л.Щебетюк
01. листопада 2016
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
1.1.Загальноосвітній навчальний заклад , загальноосвітня школа І-ІІ сту-пенів с.Колюхів Тиврівський район Вінницької області створений на підставі рішенням Колюхівської сільської ради Тиврівського району Вінницької облас-ті від 26 червня 1995 року № 105
Скорочена назва – ЗШ І-ІІ ст. с. Колюхів
Знаходиться у власністі територіальної громади сіл Колюхів, Канава, Соколинці Тиврівського району Вінницької області
1.2. Юридична адреса загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів с.Колюхів : 23310, Вінницька область, Тиврівський район, с.Колюхів, вул. Першотравнева, 5 тел 27-6-21.
1.3. Загальноосвітній навчальний заклад (далі - навчальний заклад) є неприбутковою юридичною особою (з обов’язковим внесенням відомостей до відповідних реєстрів (в тому числі до Реєстру неприбуткових установ та організацій)), має печатку, штамп, ідентифікаційний код.
1.4. Засновником (власником) навчального закладу є Колюхівська сільська рада
1.5. Головною метою навчального закладу є:
- забезпечення реалізації права громадян на здобуття базової загальної середньої освіти;
- забезпечення права громадян на безкоштовну освіту незалежно від статі, раси, національності, соціального і майнового стану, роду та характеру занять, світоглядних переконань, належності до партій, ставлення до релігії, віросповідування, стану здоров’я, місця проживання та інших обставин;
- навчання іноземних громадян, осіб без громадянства у закладі освіти від-повідно до чинного законодавства та міжнародних договорів;
- забезпечення обсягів бюджетного фінансування закладу, не нижче визна-чених Міністерством освіти і науки;
- забезпечення розвитку закладу, зміцнення його матеріальної бази та гос-подарського обслуговування;
- здійснення соціального захисту працівників, учнів, створення умов для їх виховання, навчання і роботи відповідно до нормативів матеріально-тех-нічного та фінансового забезпечення;
- організація обліку дітей дошкільного та шкільного віку, контроль викона-ння вимог навчання дітей у навчальному закладі;
- вирішення у встановленому порядку питань, пов’язаних з опікою і піклу-ванням про неповнолітніх, які залишилися без батьків, дітей-сиріт, захист їх прав, надання матеріальної та іншої допомоги;
- слідкувати за тим, щоб учні мали належні умови за місцем проживання для виховання, розвитку здібностей, задоволення їхніх інтересів;
- організація продуктивної праці учнів навчального закладу, професійного консультування випускників.
1.6. Головними завданнями навчального закладу є:
- забезпечення реалізації права громадян на базову загальну середню освіту;
- виховання громадянина України;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних
традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних ціннос-тей українського народу та інших народів і націй;
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідом-
леною громадянською позицією, почуттям національної самосві-домості, особистості, підготовленої до професійного самовизначе-
ння;
- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гід-ності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
- розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світог- лядних переконань;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здоро-вого способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психіч-ного здоров'я учнів;
- створення умов для оволодіння системою наукових знань про
природу, людину і суспільство;
1.7. Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, «Положенням про загальноосвітній навчальний заклад», іншими законно-давчими актами України, актами Президента України, прийнятими відпо-відно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, нака-зами Міністерства освіти і науки України інших центральних органів вико-навчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та власним Статутом.
1.8. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяль-ність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.
1.9. Навчальний заклад несе відповідальність перед особою, суспільст-вом і державою за:
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, приватними особами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни.
1.10. У навчальному закладі визначена українська мова навчання, може бути запроваджено поглиблене вивчення предметів та допрофільне навча-ння.
1.11. Навчальний заклад має право:
- проходити в установленому порядку державну атестацію;
- визначати форми і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із відділом освіти;
- визначати варіативну частину робочого навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експеримен -тальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститу тами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, по-шукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходже-ння у порядку, визначеному законодавством України;
- орендувати і здавати в оренду об’єкти власності з дотриманням вимог статей закону «Про місцеве самоврядування»;
- встановлювати прямі зв’язки з іноземними підприємствами, устано вами та організаціями з дотриманням вимог ст.64 закону України «Про освіту», ст.2 закону України «Про загальну середню освіту»;
- надавати допомогу батькам і родичам у створенні умов для одержання дітьми повної загальної середньої освіти у формі сімейного виховання та екстернату;
- забезпечувати заняття на дому з учнями у відповідності з медичними висновками ЛКК та керуючись Положенням про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах
- приймати рішення про створення класів з поглибленим вивченням предметів, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами за погодженням з місцевими органами управління освітою.
1.12. У навчальному закладі створюються та функціонують методичні об’єднання вчителів початкових класів, природничо-математичного циклу, гуманітарного циклу , класних керівників, школа молодого вчителя, творчі групи вчителів та інші.
1.13. Медичне обслуговування учнів забезпечується медичним праців-ником школи, фельдшерсько-акушерського пункту села Пилява, лікарями Тиврівської центральної районної лікарні та центральної районної полік-лініки. Медичний персонал разом з адміністрацією навчального закладу від-повідає за здоров’я учнів, проведення лікувально-профілактичних заходів, дотримання санітарно-гігієнічних норм, режим і якість харчування.
1.14. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
2.1.Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного, місячного, тижневого планів.
У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчаль- ного закладу, визначаються перспективи його розвитку.
План роботи затверджується радою навчального закладу.
2.2 Основним документом, що регулює навчально-виховний процес є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
Робочий навчальний план навчального закладу погоджується радою нав-чального закладу і затверджується начальником відділу освіти .
У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків та режим роботи навчального закладу.
2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також нау-ково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.4. Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за ден-ною формою навчання з п’ятиденним робочим тижнем. При необхідності може здійснюватись індивідуальна та екстернатна форма навчання для окре-мих школярів відповідно до чинного законодавства.
2.5. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
2.6 За бажанням учнів, їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наяв-ності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних кадрів, обслугову-ючого персоналу у школі може створюватись група продовженого дня для учнів .
Зарахування до групи продовженого дня і відрахування дітей з неї здій-снюється наказом директора школи на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.
Режим роботи групи продовженого дня,визначається наказом директора школи, щорічно.
На підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють) дозволяється відпускати дітей з групи продовженого дня у зручний для батьків час.
2.7 Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робо-чим навчальним планом
Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчується не пізніше 1 липня наступного року
Навчальний рік поділяється на семестри.
2.8 Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною про-грамою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють
2.9.За погодженням з відділом освіти райдержадміністрації з врахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік осінніх, зимових, весняних канікул.
Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
2.10.Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих – дев’ятих класах – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається лише за погодженням з відділом освіти та відповідними службами за потреби.
Тривалiсть перерв мiж уроками встановлюється з урахуванням потреби в органiзацiї активного вiдпочинку i харчування учнiв, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (пiсля другого або третього уроку) - 20 хвилин.
2.11. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.
Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі уроків.
Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у навчальному закла-ді проводяться індивідуальні, групові, факультативні заняття, інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задо-волення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахи-лів і обдарувань.
2.12 Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визна-чаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. У 1-му класі домашні зав-дання не задаються, у 2-4-х класах домашні завдання не задаються на вихід-ні й святкові дні
Обсяг домашніх завдань має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували:
- у 2-му класі – 45 хвилин;
- у 3-му класі – 1 годину 10 хвилин;
- у 4-му класі – 1 годину 30 хвилин;
- у 5-6-х класах – 2 години 30 хвилин;
- у 7-9-х класах – 3 години;
2.13 У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.
Навчальні досягнення учнів 1-4 класів оцінюються відповідно до нор-мативних документів МОН України.
У документі про освіту ( табелі успішності, свідоцтві про закінчення базової середньої школи ) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
2.14.Результати семестрового, річного (підсумкового) оцінювання, дер-жавної підсумкової атестації доводяться до відома учнів та їх батьків класним керівником або головою атестаційної комісії.
2.15. Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визнача-ється розпорядчими документами МОН України
2.16. Учні початкової школи, які за результатами річного (вербального) оцінювання мають початковий рівень навчальних досягнень у вивченні одного з предметів (українська мова, читання, математика) згідно з рішенням педагогічної ради навчального закладу та батьків (одного із батьків) або законних представників можуть:
1) бути переведені до наступного класу для продовження навчання за індиві-дуальною навчальною програмою (з предметів, за якими було виявлено початковий рівень навчальних досягнень згідно з результатами річного оцінювання), що затверджується керівником загальноосвітнього навчаль-ного закладу;
2) бути залишені для повторного навчання у тому самому класі цього загаль-ноосвітнього навчального закладу;
3) продовжити навчання у спеціальних загальноосвітніх навчальних закла-дах.
2.17. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається розпорядчими документами МОН України
2.18. Учням, які закінчили певний ступінь навчання у школі, видається відповідний документ про освіту:
- по закінченні початкової школи – табель успішності;
- по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;
2.19. За відмінні успіхи в навчанні учні 2 – 8-х класів можуть
нагороджуватися похвальним листом «За високі досягнення у навчанні». Випускникам, які закінчили 9 клас основної школи з навчальними досягне -ннями високого рівня за семестри, рік та державну підсумкову атестацію, видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою.
Порядок нагородження учнів за високі досягнення у навчанні встанов-люється МОН України.
ІІІ. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
3.1.Учасниками навчально-виховного процесу у загальноосвітньому навчальному закладі є: учні, директор, педагогічні працівники, психолог, бібліотекар, інші спеціалісти закладу, батьки або особи, які їх замінюють.
3.2. Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.
3.3 Учні мають право:
- на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позакласних та позашкільних занять;
- на користування навчально-виробничою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою навчального закладу;
- на доступ до інформації з усіх галузей знань ;
- брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;
- брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
- на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;
- на одержання безплатної освіти (початкової, базової середньої у відповід ності з державними стандартами);
- на вибір загальноосвітнього навчального закладу;
- на одержання додаткових ( в т.ч. платних ) освітніх послуг;
- на повагу до своєї особистості, свободу совісті та інформації, вільне вис ловлювання своїх поглядів та переконань;
- на вільне відвідування заходів, не передбачених навчальним планом;
- розвивати свої інтереси, здібності, таланти;
- отримувати професійну допомогу від вчителів у разі труднощів у навчан- ні та у випадку довготривалих пропусків занять з поважних причин;
- на добровільний перевід до інших навчальних закладів.
3.4. Учні зобов’язані:
- оволодівати знаннями, уміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
- дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
- бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
- дотримуватися правил особистої гігієни;
- поважати честь і гідність інших учнів і працівників;
- виконувати вимоги працівників навчального закладу згідно вимог стату- ту і правил внутрішнього розпорядку;
- систематично і грунтовно працювати над своїм інтелектуальним і фізичним розвитком;
- дотримуватись засад культури поведінки у відношенні до колег, учителів та інших працівників школи;
- відвідувати заняття у шкільній формі.
- брати посильну участь у самообслуговуванні та різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством з урахуванням їх віку;
- проходити медичні огляди відповідно до Державних санітарних правил і норм;
- відшкодовувати нанесені ними матеріальні збитки навчальному закладу.
Учням забороняється:
- приносити, передавати і використовувати зброю, спиртні напої, цигарки, токсичні і наркотичні речовини;
- використовувати будь-які засоби та речовини, що можуть привести до вибухів та пожеж;
- застосовувати фізичну силу для з’ясування стосунків, залякування та вимагання;
- проводити будь-які дії, що тягнуть за собою небезпечні наслідки для оточуючих;
3.5 Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.
3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України « Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
Педагогічні працівники приймаються на роботу та звільняються відділом освіти
3.7. Педагогічні працівники мають право на:
- на самостійний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів робо ти не шкідливих для здоров’я учнів;
- брати участь у роботі органів самоврядування школи;
- на підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах тощо;
- проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну інноваційну, пошукову роботи;
- вносити пропозиції щодо поліпшення роботи навчального закладу;
- на соціальне, житлово-побутове та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
- об’єднатися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань грома -дян, діяльність яких не заборонена законодавством;
- на захист професійної честі та власної гідності;
- на ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку їх роботи, надання своїх пояснень;
- на отримання інформації нормативно - правового і організаційно-методич ного характеру;
- на конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за ви- нятком випадків, що передбачені законом;
- на позачергову атестацію щодо отримання відповідної категорії і педаго-гічного звання;
- на щорічну основну та додаткові відпустки згідно чинного законодавства;
- на отримання щорічної грошової винагороди за сумлінну працю та зразкове виконання службових обов’язків;
- на отримання щорічної грошової допомоги на оздоровлення;
- одержувати компенсації при втраті роботи у зв’язку із змінами організації роботи закладу;
- мати один методичний день при наявності тижневого навантаження менше 18 годин;
- на отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років;
- на заохочення (відзначення) за досягнення високих результатів у навчаль но-виховній роботі з дітьми (форми і види заохочення (відзначення) регулюються законодавством України);
- на інші права, що не суперечать законодавству України.
Відволікання педагогічних працівників від виконання професій-них обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених зако -нодавством України.
3.8. Педагогічні працівники зобов’язані:
- виконувати Статут навчального закладу, правила і режим внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
- дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі;
- поважати гідність дитини та її батьків, колег по роботі;
- забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та психологічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, інших шкідливих речовин;
- брати участь у роботі педагогічної ради та інших заходах, пов’язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальнополітичної культури;
- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні Державних стандартів загальної середньої освіти;
- сприяти розвиткові інтересів, нахилів та здібностей учнів;
- особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі;
- виховувати повагу до батьків, жінок, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, до її державного і соціального устрою, бережливе ставлення до навколишнього середовища;
- вести в установленому порядку документацію, здійснювати поточний контроль за відвідуванням і навчальними досягненнями учнів;
- воєчасно подавати керівнику загальноосвітнього навчального закладу звітні дані;
- допускати у визначеному порядку на заняття представників керівництва закладу з метою контролювання й оцінювання їхньої діяльності;
- заміняти на заняттях тимчасово відсутніх педагогічних працівників згідно з розпорядженням керівника загальноосвітнього навчального закладу;
- підтримувати постійний зв’язок з батьками учнів;
- відшкодовувати збитки, завдані навчальному закладу чи учасникам навчально-виховного процесу у зв’язку з виконанням або, навпаки, невиконанням своїх обов’язків в порядку і межах, визначених чинним законодавством;
- виконувати рішення, прийняті органами громадського самоврядування закладу освіти, накази і розпорядження керівника загальноосвітнього навчального закладу, органів державного управління освітою;
- брати участь у роботі педагогічної ради, різних формах індивідуальної, колективної та методичної роботи;
- нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим МОН України, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального закладу;
- готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами.
- дотримуватися норм охорони праці, техніки безпеки, протипожежного захисту, забезпечувати охорону життя і здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу. Оперативно повідомляти керівника навчального закладу про кожен нещасний випадок, вживати заходів щодо надання першої долікарняної допомоги.
3.9. У навчальному закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років. Порядок атестації визначається МОН
3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, прави ла внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулю- ються трудовим законодавством, Статутом та Правилами внутрішнього тру- дового розпорядку школи.
3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
- обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадсько- го самоврядування;
- звертатись до органів управління освітою, керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчаль -но-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази навчаль -ного закладу;
- на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самовря-дування навчального закладу та у відповідних державних, судових орга-нах;
- повернути дитину в школу на будь-якому етапі навчання;
- знайомитися з ходом, змістом навчального процесу та рівнями навчаль-них досягнень;
- відвідувати уроки в класі, де навчається дитина, з дозволу директора школи і згоди вчителя, що веде урок;
- відвідувати школу і вести розмови з педагогами після закінчення у них останнього уроку;
- вносити добровільні пожертвування і цільові внески для розвитку закладу освіти;
- приймати рішення на загальних зборах про звернення до органів атестації щодо якості навчання ;
- вибирати і змінювати заклад освіти для неповнолітніх дітей протягом навчального періоду;
- приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності загаль-ноосвітнього навчального закладу.
- на інші права, що не суперечать законодавству України.
3.12. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття учнями повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобовязані:
- забезпечувати умови для здобуття дитиною освіти за будь-якою формою навчання;
- постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дитини, створюва-ти належні умови для розвитку їх природних здібностей;
- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, державної і рідної мов; культури, сім’ї, повагу до національних, історичних, культурних ціннос-тей інших народів;
- виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини;
- своєчасно вносити плату за харчування дитини в школі у встановленому порядку;
- своєчасно повідомляти навчальний заклад про можливість відсутності або хвороби дитини;
- надавати допомогу в ремонті приміщень навчального закладу;
- слідкувати за станом здоров’я дитини;
- виконувати інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.
- запобігання бездоглядності дітей у вільний від занять час.
Батьки, (особи, які їх замінюють) зобов’язані нести відповідальність за:
- ліквідацію учнями академічної заборгованості протягом навчального року у випадку переводу їх у наступний клас «умовно»;
- виконання статуту закладу освіти;
- відвідування батьківських зборів, які проводяться школою;
- представляти дирекції відповідні документи, або давати пояснення причини такої поведінки учня у випадку пропуску учнем навчальних занять.
- за порушення прав і обмежень законних інтересів дитини на охорону здоров’я, фізичний і духовний розвиток, навчання, невиконання та ухилення від виконання батьківських обов’язків відповідно до чинного законодавства.
- за невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, навчальний заклад може порушити клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі про позбавлен-ня їх батьківських прав.
3.13. Представники громадськості мають право:
- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчальному закладі;
- керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;
- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;
- проводити консультації для педагогічних працівників;
- брати участь в організації навчально-виховного процесу;
- навчально-виховного процесу, спеціалістів певного професійного спрямування;
- приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності навчального закладу;
3.14. Представники громадськості зобов’язані:
- дотримуватися Статуту школи, виконувати рішення органів громадського самоврядування, накази та розпорядження керівника навчального закладу з питань організації навчально-виховного процесу;
- дотримуватися етики поведінки та моралі;
- захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя;
- попереджати про шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
ІУ. УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
4.1.Управління навчальним закладом здійснюється в межах повноважень передбачених відповідними нормативно-правовими актами, його засновником (власником) Колюхівською міською радою, та відділом освіти Тиврівської районної державної адміністрації (далі - орган управління освітою).
Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його
директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має
вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.
Директор школи призначається й звільняється з посади згідно законодав-ства України про працю, Закону України «Про освіту» та інших законодавчих актів.
Призначення та звільнення заступника директора здійснюється за подан-ням директора з дотриманням чинного законодавства
4.2. Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу є загальні збори колективу, які скликаються не менше одного разу на рік.
Делегати загальних зборів учасників навчально-виховного процесу з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
- працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;
- учнів навчального закладу другого ступеня - класними зборами;
- батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.
Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу-5 осіб, від учнів- 5 осіб, від батьків та представників громадськості 5 осіб.
Термін їх повноважень становить 1 рік.
Загальні збори правомочні, якщо в їхній роботі бере участь не менше поло-вини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою біль-шістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловились не менше третини їх загальної кількості, дирек-тор навчального закладу, засновник.
Загальні збори:
- обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
- заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;
- розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-госпо-дарської діяльності навчального закладу;
- затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;
- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педаго-гічних працівників;
4.3.У період між загальними зборами:діє рада навчального закладу.
4.3.1.Метою діяльності ради є:
- сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
- об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;
- розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організа-цією навчально-виховного процесу.
4.3.2. Основними завданнями ради є:
- підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпе-ченню навчально-виховного процесу;
- формування навичок здорового способу життя;
- створення належного мікроклімату в школі;
- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціаль-ного досвіду;
- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та вихо-вання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов для вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чин-ного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;
- стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
- зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та загальноосвітнім навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
- та інші завдання що не суперечать законодавству.
4.3.3. До ради навчального закладу обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ ступеня навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами загальноосвітнього навчального закладу.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.
На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину
4.3.4. Рада навчального закладу діє на засадах:
- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
- дотримання вимог законодавства України;
- колегіальності ухвалення рішень;
- добровільності і рівноправності членства;
- гласності;
Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, власника, а також членами ради.
Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
Рішення ради, що не суперечить чинному законодавству та статуту навчального закладу, доводиться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх заміняють, громадськості,через дошку оголошень.
У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.
До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.
4.3.5. Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради.
Голова ради може бути членом педагогічної ради.
Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
4.3.6. Рада навчального закладу:
- організовує виконання рішень загальних зборів;
- вносить пропозиції щодо зміни типу, статуту, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
- спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
- разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням статуту навчального закладу;
- затверджує режим роботи навчального закладу;
- сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
- приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу свідоцтвом з відзнакою, Похвальною грамотою « За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», про представлення до нагородження учнів 3- 8 класів Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні»
- разом з педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
- погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
- бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
- виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
- вносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти райдержадміністрації пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків(осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
- розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;
- розглядає питання родинного виховання;
- бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
- сприяє педагогічній освіті батьків;
- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
- розглядає питання здобуття обов’язкової середньої освіти учнями;
- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу, з питань роботи навчального закладу;
- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
- може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи;
Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.
4.4. При школі за рішенням загальних зборів може створюватися й діяти піклувальна рада.
4.5. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення
доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.
4.5.1. Основними завданнями піклувальної ради є:
- сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;
- співпраця з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання й виховання учнів у школі;
- зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоровчої бази школи;
- організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;
- вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов’язкового навчання;
- запобігання дитячій бездоглядності;
- сприяння працевлаштуванню випускників школи;
- стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;
- усебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та школою.
4.5.2. Піклувальна рада формується у складі 5-7 осіб із представників органу місцевого самоврядування, підприємств, установ, школи, окремих громадян, у тому числі іноземних.
Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах школи шляхом голосування простою більшістю голосів.
Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.
Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально - виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника загальноосвітньої школи.
У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.
4.5.3. Піклувальна рада діє на засадах:
- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи,суспільства, держави;
- дотримання вимог законодавства України;
- самоврядування;
- колегіальності ухвалення рішень;
- добровільності й рівноправності членства;
- гласності.
Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.
Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.
Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу школи, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.
4.5.4. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.
З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
Голова піклувальної ради:
- скликає й координує роботу піклувальної ради;
- готує й проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
- визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
- представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях із питань, віднесених до її повноважень.
Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.
4.5.5. Піклувальна рада має право:
- вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника загальноосвітньої школи, загальних зборів пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази школи;
- залучати додаткові джерела фінансування школи;
- уживати заходи до зміцнення матеріально-технічної й навчально-методичної бази школи;
- стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів;
- брати участь у розгляді звернень громадян із питань, що стосуються роботи школи, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;
- створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.
4.5.6 При школі може створюватися учнівські,учительські та батьківські громадські організації,що діють відповідно до чиного законодавства України.
4.6.Директор навчального закладу:
- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
- організовує навчально-виховний процес;
- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем навчальних досягнень учнів у навчанні;
- відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;
- контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
- здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
- розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
- створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
- несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками, загальними зборами, засновником та відділом освіти .
- за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників навчального закладу;
- затверджує режим роботи школи;
- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій у навчально-виховному процесі, керівництві учнівськими об’єднаннями за інтересами;
- вживає заходів до запобігання вживання учнями алкоголю, наркотиків, тютюнопаління;
- розглядає пропозиції, скарги, звинувачення учасників навчально-виховного процесу, районного відділу освіти з питань роботи школи і приймає відповідні рішення;
- щорічно своїм наказом створює інвентаризаційну комісію;
- розподіляє кошти всеобучу;
- визначає напрямки використання бюджетних і позабюджетних коштів школи, які надійшли від джерел передбачених статутом, затверджує акти списання матеріальних цінностей згідно з рішенням інвентаризаційної комісії;
- укладає договори з юридичними та фізичними особами з питань господарської діяльності школи: проведення ремонтних, будівельних робіт, здачу в оренду вивільнених приміщень; шкільної їдальні; закріпленої за школою земельної ділянки;
- щороку звітує про свою роботу на загальних зборах учасників навчально-виховного процесу (колективу);
- зупиняє дію рішення загальних зборів колективу у випадку їх протиріччя чинному законодавству, чи статуту школи;
- несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками учнів, педагогічними працівниками, загальними зборами та відділом освіти
4.7. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу і затверджується відділом освіти райдержадміністрації.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
4.8. У навчальному закладі створюється постійно діючий
дорадчий колегіальний орган - педагогічна рада.
Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.
4.9.Педагогічна рада розглядає питання:
- удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу,
- планування та режиму роботи навчального закладу;
- переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
- морального і матеріального заохочення учнів та працівників навчального закладу;
4.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу
V. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
5.1. Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, спору-ди, землю, комунікації, обладнання інші матеріальні цінності, вартість яких відображається в балансі навчального закладу.
5.2. Майно навчального закладу належить йому на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і статуту навчального закладу та укладених ним угод.
5.3. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна нав-чального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним зако-нодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодову-ються відповідно до чинного законодавства.
5.5. Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчального закла-ду складається із навчальних кабінетів, комбінованої майстерні (для технічної та обслуговуючої праці), а також бібліотеки, їдальні, медичного, психологіч-ного,комп’ютерного кабінетів,приміщення навчально-допоміжного персона-лу, тощо.
5.6. Навчальний заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивний, ігровий та географічний майданчики,зелені класи, навчально-дослідна ділянка та сад, зона відпочинку,господарські будівлі тощо.
5.7.Школа може здати в оренду нерухоме майно,та користуватися чужим майном відповідно до Закону України
5.8. Відповідно до рішення Колюхівської сільської ради навчальний заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивні споруди, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку, господарські будівлі тощо.
VІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
6.1. Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису
6.2. Джерелами формування кошторису навчального закладу є:
- кошти засновника;
- кошти державного, сільського бюджетів, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі Державного стандарту загальної середньої освіти;
- кошти фізичних, юридичних осіб;
- кошти, отримані за надання платних послуг;
- доходи від реалізації продукції навчально-дослідної ділянки, від здачі в оренду приміщень,
- благодійні внески,матеріальна допомога юридичних і фізичних осіб.
- інші джерела, не заборонені законодавством.
6.3. Навчальний заклад може мати фонд загального обов’язкового навчання (фонд всеобучу), який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів отриманих від реалізації продукції, вирощеної на навчально-дослідній ділянці, за оренду частини приміщення навчального закладу, за рахунок добровільних пожертвувань фізичних та юридичних осіб, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.
Кошти фонду загального обов’язкового навчання (фонду всеобучу) навчального закладу зберігаються на рахунку централізованої бухгалтерії відділу освіти райдержадміністрації і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором. Невикористані за звітний період кошти фонду вилученню не підлягають і використовуються за призначенням у наступному році.
Облік і використання коштів фонду загального обов’язкового навчання (фонду всеобучу) здійснюється навчальним закладом відповідно до законодав-ства. Витрачання коштів фонду здійснюється згідно з наказом директора, який видається на підставі рішення ради навчального закладу.
Контроль за правильним витрачанням коштів фонду загального обов’яз-кового навчання (фонду всеобучу) здійснює відділ освіти, органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
6.4. Навчальний заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, що діють на території сільської ради, фізичної особи, фінансу-вати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню нав-чально- виховного процесу та соціально-побутових умов колективу.
6.5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку визначається законодав-ством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади. Бухгалтерський облік навчаль-ного закладу може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгал-терію відділу освіти.
6.6. Звітність про діяльність навчального закладу ведеться відповідно до законодавства.
6.7. Кошти, активи, отримані доходи (прибутки або їх частини) закладу не підлягають розподілу серед засновників (учасників),членів,працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших повязаних з ним осіб.
VIІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
7.1. Навчальний заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
7.2. Навчальний заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших
7.3.Участь закладу у мiжнародних програмах, проектах, учнiвському та педагогiчному обмiнi здiйснюється вiдповiдно до законодавства.
УІІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
8.1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.
8.2. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюють Міністерство освіти і науки, Державна інспекція навчальних закладів при Міністерстві освіти і науки, місцеві органи виконавчої влади та органи місцево-го самоврядування, відділ освіти райдержадміністрації, органи державної сані-тарно-епідеміологічної служби, інші державні служби, дії яких не суперечать чинному законодавству.
8.3. Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
8.4. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) навчального закладу з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю навчального закладу, проводяться його засновником відповідно до чинного законодавства.
ІХ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ
9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник, відповідно до чиного законодавства.
Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.
9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
9.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.
9.4. В разі припинення юридичної особи (у результатіїї ліквідації, злиття, поділу,приєднання або перетворення) активи закладу передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету.
Х. Внесення змін до статуту
10.1. Зміни та доповненняього до цього статуту вносяться при зміні чинного законодавства України, або з рішенням замовника.
10.2. Зміни та доповнення до цього статуту здійснюються згідно вимог чин- ного законодавства України.
10.3.Зміни та доповнення до цього статуту набувають юридичної сили з мо-менту їх державної реєстрації.
Навігація
- Головна
- Про школу
- Адміністрація школи
- Педагогічний колектив
- Методична робота
- Виховна робота
- Гурткова робота
- Фотоальбом
- Контакти
- Громадська приймальня
- Корисні посилання
- Готуємось до ДПА
- Для Вас, батьки
- Наші випускники
- Пошта
- Національно-патріотичне виховання
- Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Майбутнім першокласникам
- Охоплення навчанням
- СТОП БУЛІНГ
Новини
Школа! Це будні і ...
Контакти
Адреса:
Тел.:
Email: